Ivo Severijns, een van de oerbassisten van de nederrock, is op uiterst brutale wijze bestolen van zijn kostbare basgitaar.

De gitaarroof vond plaats uitgerekend vlak voor Severijns’ allerlaatste optreden met zijn huidige band Kane.

De dief ging hondsbrutaal te werk. Tijdens de shows van Vrienden van Amstel Live afgelopen weekend heeft hij kans gezien backstage te komen. ,,Vermoedelijk heeft hij de bas vervolgens onder zijn jas mee naar buiten gesmokkeld. Getuigen hebben namelijk een verdacht figuur rond zien scharrelen. De organisatie neemt het hoog op en is nu alle videobeelden aan het bekijken. Mogelijk dat er opnamen van bestaan.”

Severijns heeft een indrukwekkende collectie basgitaren. ,,Maar de bas die ze nu hebben meegenomen – een Fender Precision uit ’78 – is een van mijn absolute favoriete exemplaren. In het gitaarrek stond een vrijwel identieke.

Severijns zit intussen niet stil. Via sociale media als Twitter en Facebook heeft hij alarm geslagen. ,,Ik heb foto’s rondgestuurd. Onder meer met het serienummer van de bas, die enkele markante herkenningspunten heeft. Zo zit er een schroeivlek op de hals op de plek waar ik vaak mijn sigaret tussen de snaren steek.

Waar het me nu vooral om gaat, is deze gitaar onverkoopbaar te maken. Ik stel alles in het werk om ‘m terug te krijgen.”

Zie ook: http://janvandermeij.nl/