tribute concert

• Robert

23 okt. a.s. speelt de Herman Brood memorial band -cha cha- in Roermond.

vanaf 22.00 uur in Zaal Acht, Zwartbroekstraat 27 -Roermond…

deze muziekanten zijn ECHTE Broodfans en geen commercieel XXL raapsel…

entree GRATIS ! info : www.roermond.com/hbmb

• .Forza.Fr3ddy.

kennuh ze niet 5november ook ergens in Amsterdam gaan optreden?

spontaan, zo maar ergens?

• Lou

ja dat lijkt mij ook wel wat!

• Robert

ik zal eens informeren of iedereen 5 nov zou kunnen… dan moet iemand anders een locatie zoeken !

• jack

Ik hou in het algemeen niet zo van mensen (bands) die een ander afkraken om zichzelf zo naar voren te schuiven. Waarom moet dat, mag ik daarom concluderen dat Cha Cha dat nodig heeft?

Robert schreef:

>

> 23 okt. a.s. speelt de Herman Brood memorial band -cha cha-

> in Roermond.

> vanaf 22.00 uur in Zaal Acht, Zwartbroekstraat 27 -Roermond…

> deze muziekanten zijn ECHTE Broodfans en geen commercieel XXL

> raapsel…

> entree GRATIS ! info : www.roermond.com/hbmb

• Robert

nee… maar ik mis in al de info van XXL club geen enkel “Brood” gevoel !

volgend seizoen pikken ze weer een ander krent uit de pap…. Hazes dan misschien ?

zouden de XXL-lers voor nop spelen op 5 nov ?

verder wens ik iedereen het allerbeste… geloof me !

• jack

Omdat ik niet ongezien en/of ongehoord wil oordelen ben ik naar een optreden geweest.Heb nummers gehoord die enkele van dit prikbord msschn niet eens kennen, uit de gesprekken met hun bleek voor mij dat ze echt wel een Brood gevoel hebben. Ze spelen de nummers van Herman Brood dan ook al een paar jaar. Volgens mij willen ze dan ook wel op 5 nov. voor nop spelen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik heb verder geen contact met ze, heb geen afspraken met ze, tis geen familie, heb geen belangen of wat dan ook.

• Robert

Beste Jack,

Ik denk dat je te weinig op deze site komt om te kunnen beoordelen welke nummers de fans van Herman hier allemaal kennen… denk dat jij en XXL nog op zullen kijken welke liederen hun kunnen aandragen waar jullie nog nooit van gehoord hebben.Verder getuigt het van slechte smaak dat XXL ondertekent met Herman of H. Brood of een email adres maakt als h.brood@zonnet.nl … maar dit alles is puur MIJN persoonlijke mening en niet uit afgunst maar als Brood-fan in hart en nieren. Herman Respect !

• Marc

Hallo Robert,

Ik ben gaan kijken op jullie site. Ziet er erg goed uit! Kan ik ook wat beluisteren? Lijkt me wel leuk om te horen hoe een andere band dit neerzet.

Uit alles blijkt dat jij en je bandleden Broodfans zijn in hard en nieren. Ik vind het dan ook heel logisch en terecht dat jullie band Cha-Cha geen vergoeding vraagt voor een optreden. Ik kan me goed voorstellen dat jullie dat principieel onjuist vinden.

Maar kun je je voorstellen dat het ook voor “gewone” bands (zoals XXL) erg lekkere muziek is om te spelen?

En wat dacht je van al die liefhebbers die meerdere LP's van Brood in de kast hebben staan en weer eens uit hun dak kunnen gaan tijdens een optreden waarbij die lekkere muziek, hun muziek, live is te horen?

Afgelopen zaterdag 2 oktober in Leiden: wij staan op een podium en 300 man er voor. Net als jij zing ik de nummers van Brood. Het was een superavond.

Ik ga na het optreden wat drinken; komt er een grote vent naar me toe met uitgestoken hand, nuchter, hij heeft in het voorprogramma van Brood gespeeld etc… en hij zegt me “Jij hebt me vanavond zo'n plezier gedaan, ik heb zelfs staan janken… zo mooi”.

Nou dat heeft mij echt geraakt hoor.

En om je enigzins gerust te stellen Robert, wij willen eens per maand op het podium staan, niet vaker, dan wordt het werk. Elk optreden is dan ook weer spannend. Dit is niet commercieel en dat hoeft dan ook niet. Het gaat om de passie!

We staan 23 december in Helden (cafe Verlaek). Heb je zin om een paar nummers op piano mee te spelen? Dat lijkt mij erg cool. (wij hebben op dit moment geen pianist en ja, dat is treurig).

Namens XXL,

Marc Steenvoorden

PS: heb je onze video al bekeken op www.XXLive.nl ?

• Robert

misschien een goed moment om zelf ff te leren piano spelen ! kom je ook nog beter uit de verf als Brood !

verder wens ik jou en band het allerbeste !