Herman broodstraat !!!

• @ldo

Vaste prikkers…!!

Hij komt er dan toch !!!

“De Herman Broodstraat” !!!

En wel in Assen ( my hometown ) In de schildersbuurt…!

Xandra zal…. wanneer het zo ver is alles onthullen (of hoe noem je dat bij een straat)

Volgens de kranten was ze tot tranen toe geroerd….

Nu is er ook een discussie over een “Tokkelplein” in Assen oost ( Tokkel was Hermans buddy uit Assen…later stadszwerver…zuipschuit….dorpsgek…)

Ach lees zelf ook maar…!!!

Ik ben tros in ieder geval !! ( ha ha ha )

Denk dat Hermans moeder dit ook heel mooi zou hebben gevonden.

Gr. Aldo

Brood oké, maar twijfel over Tokkel

Bert Bontsema

assen - Mag een straat of plein alleen maar genoemd worden naar een dode die netjes heeft geleefd? Met die vraag worstelt Assen. De Drentse hoofdstad krijgt in de nieuwe buurt Het Palet een Herman Broodstraat. Op steenworp afstand ligt in de Rolderhoofdweg een rotonde die Tokkelplein is gedoopt. Twee uitvoerders hebben er een naambord neergezet. Zij hopen dat de gemeente dit ludieke eerbetoon aan Tokkel (1948- 2001) overneemt. De zwerver was bevriend met Brood.

Dat de Herman Broodstraat er komt is zeker. Over het Tokkelplein moet het stadsbestuur nog beslissen. Broods weduwe was volgens de gemeente tot tranen geroerd toen ze hoorde dat Assen een straat naar hem wil noemen. Xandra wil te zijner tijd het naambord wel onthullen. Deze krant kreeg tientallen reacties op de vraag of Tokkel een plein verdient. Er zijn ongeveer evenveel fans als tegenstanders. De laatste groep typeert Tokkel als een dronkeman die vrouwen lastigviel.

20 november 2004, 08:45 uur

• Marita

Heej Aldo, das wel wat om trots op te zijn ja, leuk voor Assen!

• lou-ke

Wauw…EINDELIJK!!

• johan

Geweldig Aldo,heeft ie verdiend.

Heb je al verhuis plannen gemaakt????????????

Lijkt me ontzettend gaaf wonen in de HERMAN BROOD straat.

Laat me even weten als er nog een leuk vrijstaand huisje te koop komt te staan.

Groetjes Johan.

• michel peen

En in Amsterdam het “herman Broodsteeg”??

Herman zou dit zeker zien zoals hij zelf zijn, “het is een kroon op het werk”

trots kunnen we zijn!!!!!