IGGY

• kick the bucket

Zojuist kreeg ik een telefoontje,met de vraag of ik op deze pagina wilde vermelden, dat IGGY, de hond van de familie Brood vanochtend is overleden!

Iggy is werkelijk stokoud geworden en was nu echt op!

Iggy krijgt een mooie plek in de tuin van de familie Brood!

Een leuke anekdote is, dat Lola, toen ze nog heel klein was een keer heeft gezegt, dat IGGY eigenlijk een heel goed mens is.

Ik weet niet precies hoe oud Iggy “i wanna be your dog” Brood geworden is, maar in mensen jaren, is dat verder dan zwaar bejaard!

IGGY is nu bij weer bij Herman, zodat Herman hem weer lekker rosbief kan voeren.

Iggy was lief (WAF)

• Beppie

Ja, Xandra belde me vanavond over Iggy. We hebben al vaak zitten rekenen hoe oud je was. Hoe oud precies, daar kwamen we nooit uit. Maar wel, dat je heel erg oud was. En dat je nog een paar jaar een enorme opleving gehad hebt door je nieuwe broer hond Goldie. Maar verdorie Iggy, je was een vriendje van me. Als ik binnen kwam de laatste jaren, met je staaroog lekker kwijlend even ‘schurken’ . Je plaidje die heel lang bij mij in de auto lag en wat je kleedje werd in Biddinghuizen moeten we nog maar leker lang laten liggen. Terugrekenend, misschien was je wel een jaar of 18? In ieder geval weten Lola en Holly niet beter dan dat jij er was. Dag lieve Iggy.

Beppie Brood

• arie en lia westerneng

Lieve Bep, Xandra en de kids nog gecondoleerd met jullie hond,een hele leeftijd,het was een lieve hond ook wel eens lekker geaaid,sterkte, hij is nu ook bij onze lieve Herman

Groeten en veel liefs Arie en Lia

• Sleepin' Bird

Lieve Beppie,

Mooie woorden, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie IGGY allemaal enorm zullen missen.

Herman zal wel blij zijn dat hij IGGY terug heeft, daar boven is vast ook goede rosbief te krijgen…

Liefs,

Franka

• Marita

Hmm, Herman en Iggy samen, klinkt wel goed.

Weet je, in de chinese astrologie telt een teken een heel jaar lang.

Herman is geboren onder het chinese teken Hond.

Dat brengt trouw aan de groep waar je bijhoort, ook al ben je een beetje een wilde hond, het eigen groepsgevoel zal altijd blijven.

De vrijheid van honden om zich zo te gedragen als ze willen, was hem ook wel op het lijf geschreven.:)

marita

• Spitsz

Now we're talkin' !

• Hupie

Hoi Rob,

kutbericht joh….maar euh…waarom zet Xandra dit niet zelf op 't prikbord?

• Lou-ke

Tsja…inderdaad een zwaar kutbericht!Maarre…om er een condoleance register voor te openen?!

• Jaap

Verhaaltje over Iggy:

Herman werd 50 en dus interviewde ik hem voor verschillende kranten. We zaten op een terras op de Nieuwezijds Voorburgwal en tijdes het gesprek komt er een dame voorbij die een hond aan het uitlaten is. ,,Iggy!“, roept Herman en Iggy is heel blij om zijn baasje weer te zien. Herman geeft hem het ene koosnaampje na het andere en de hond wil niet meer met de dame mee. Het interview gaat verder, Iggy gaat er lekker bij liggen. Als het klaar is staan we op om terug te lopen naar Dante. Herman was altijd erg behulpzaam in het bedenken van een eind aan het krantenververhaal, dus hij kijkt naar Iggy, die een stuk vooruit holt, en zegt: ,,Hij wordt oud, die hond. Mooi einde toch?”.

Die eerste zin gebruikte ik inderdaad als einde vor het verhaal, die laatste liet ik weg. Maar nu staat ie er toch. En het was inderdaad een mooi einde. Ook voor Iggy.

Jaap

• Lou-ke

Nah jah, t staat er nog steeds op, dus mensen u kunt uw medeleven betuigen op : www.condoleance.nl

Denk ik zet t er maar even op, voordat mensen weer aannemen dat ik bedoel dat weer hier geen condoleanceregister van moeten maken, wat ik dus niet bedoelde zeg maar…