Interview

• Spitsz

Hallo lui,

Heb nog ergens een interview van Frits Spits met Herman van de radio opgenomen

en op cassette staan. Het zal rond 1980 geweest zijn, maar precies weet ik het niet meer.Jarenlang geregeld afgeluisterd en genoten van de ondeugende jongen die Herman eigenlijk was.Ik genoot van 'm, zijn status, zijn rebellie, zijn flair, zijn flits en het o.zo.. fantastische haar.

En als je hem hoorde praten kreeg je kippevel, want bij heel veel van wat hij zei zat een diepere achtergrond en dat kon je gemakkelijk plaatsen in je eigen leven.

Anyway, die cassette dus is hard op weg om teloor te gaan en daarmee die voor mij unieke opname.

Nu komt de onHermanvraag :kan een cassette op een cd gezet worden op een gewone huis pc ?

Zo ja, dan graag een uitleg.

Alvast bedankt, Spitsz.

• kickthebucket

Is het dat interview met o.a het verhaal van Patty Brard en ik wil nog wel zo'n rondje doen?

• Spitsz

Helaas, dit komt er niet in voor.

Spitsz

• kickthebucket

Dan is het niet de avondspits gastenband!

Misschien het backhome interview?

• Spitsz

Weet wel dat Herman ook o.a. met Herman van Boeijen aan de telefoon zit en dat

zijn band hem in dat interview qua leefstijl nog tien jaar geeft.

Toch nog langer geleefd.

Wat zijn we een mazzelaars.

Spitsz

• Sleepin' Bird

Hé Spitsz,

Ja, je kunt een cassettebandje omzetten op cd. Dan moet je de mogelijkheid hebben om je cassettedeck aan je pc te koppelen en dan kan je het bandje naar je harde schijf kopiëren waarna je e.e.a. op een cd kan branden. Dit kan overigens ook met LP's. Als je het fijn ervan wilt weten dan zal ik John ff vragen, die heeft dat al vaker gedaan namelijk.

Grtz,

Franka

p.s. mail maar even voor uitleg dan!

• Spitsz

Oh nee, dat hoeft niet, maar nu weet ik dat het kan.

Ben er meer gerust op dat alles toch behouden kan worden.

Dit i.v.m. nog meer oud materiaal.

Alles op cd, 't is werkelijk opzienbarend

hetgeen de toekomst brengt.

Ben gelijk weer in de mood en sla een fles open.

Spitsz.

• Sleepin' Bird

Mocht je het willen doen, dan kan dat het beste met Cool Edit. De uitgang van het cassettedeck aansluiten op de line-in van de geluidskatart (kabeltje van 2 tulp naar 1 miniplug is overal verkrijgbaar van V&D tot IT's). Mocht je de volledige Nero versie hebben als brandprogramma dan zit daar overigens ook en wave-editor bij. Maar goed, je kunt dan dus met Cool Edit of eventueel met Nero de zaak opnemen op harde schijf als wave-file. Die moet je dan vervolgens gaan editten zodat je alle tracks apart krijgt anders wordt het een lange track en dat is natuurlijk onhandig.

Als je alles klaar hebt kan je het zwikkie vervolgens op cd branden en klaar is Klara.

Mocht het gelukt zijn dan houd ik me aanbevolen voor een kopie.

Grtz,

Franka

heb je meer vragen? Mail dan naar johnjanssen@sleepinbird.com

• @ldo

Nee in deze uitzending (begin 79 denk ik) wordt Herman Brood, door de luisteraars van de "Avondspitsz) gekozen tot artiest van het jaar…..Gruppo sportivo werd 2 Golden earring 3 geloof ik….Heb het ook in vervormde versie….helaas.

Dus wel op cd zetten!!!

Gr. Aldo

• Jaap

Mooie uitzending ja. Prachtig wanneer Herman Pim Oets op bijna verliefde wijze ‘zachte man’ noemt en Frits even niet weet wat ie daar mee aan moet. Ik heb het ook ergens, ik geloof al op cd, maar gezien de contacten tussen het oosten des lands en het westen des lands zal dat wel dezelfde versie als die van Aldo zijn. Is dat interview niet vanuit de Bijlmerbajes, waar die avond in de vrouwentoren werd opgetreden? Die live opname is een van mijn favorieten vanwege de enorme power (oorzaak: volle neus en alleen vrouwen in de zaal).

Groet,

Jaap