Zie hier uit het Noordhollands Dagblad
Buissink eert vader met Cha Cha
van onze verslaggever
bergen-Het is deels een eerbetoon aan Herman Brood, de overleden zanger. Broods zoon Marcel Buissink opent vanavond in Bergen een horecagelegenheid met de naam Cha Cha.
Zelf noemt Buissink het een bar-dancing. De eigenaar was gisteren nog druk bezig met de verbouwing van Cha Cha. Bezoekers van de boerderij aan de Karel de Grotelaan, waar in een grijs verleden de populaire discotheek The Club was gehuisvest, kennen het niet meer terug. De kleuren rood, roze, mintgroen en antraciet bepalen het interieur. ,,Ik wilde een ruimte met frisse kleuren. Het is veel lichter dan voorheen'', legt Buissink uit. ,,Ik wil geen imago van een donker hol waar mensen met een afgeknipte spijkerbroek komen. Zelf had ik wel wat ideeën, maar de aankleding is de verdienste van Rebecca Jansen en Paul Zonneveld.''
Aan een van de wanden prijkt een groot schilderij van Herman Brood. ,,Het is na zijn dood geschilderd'', zegt Buissink. ,,Een mooi eerbetoon aan mijn vader. Zijn beeltenis verdient een plaats.''
Het schilderij is niet de enige link naar Brood. Een van de albums van Brood is getiteld Cha Cha, de nieuwe naam van het etablissement. ,,Maar Cha Cha is ook een naam die uitnodigt tot dansen en ik hoop dat dat hier in de toekomst gaat gebeuren. Ik wil het accent op live-muziek leggen. Gemiddeld een maal per twee weken komt hier een optreden. Er zaten twee bars in, maar ik heb er eentje uitgesloopt. Op die plek is een podium gekomen.''
Nadat discotheek Shooters failliet was gegaan stond het pand leeg. Buissink ontvouwde bij Dommelsch zijn plannen die hij had met Cha Cha en hij vond in de Brabantse bierbrouwer een partner. Vanavond om negen uur gaat Cha Cha open voor het publiek met een optreden van Frank Anthony. In de maand september staan er in Cha Cha ook optredens op het programma van Trembling Highbury's uit Beverwijk (18 september) en Bastian Ragas en Maud, die op maandag 19 september langskomen. 23 september treden de zangeressen van Glamourama op. Zaterdag 10 september organiseert Buissink een feest met muziek uit de tachtiger jaren.
Voor de fans van Herman Brood heeft Buissink op 5 november een verrassing een petto. ,,Dan wil ik in Cha Cha een ruilbeurs houden met alleen maar attributen die van Herman zijn geweest. Dan kan van alles zijn behalve zeefdrukken en schilderijen. Afsluitend hoop ik op een optreden van The wild romance, de band waar Herman altijd mee samen speelde.''
Overigens juichte niet iedereen zijn plannen toe laat Buissink gekscherend weten. ,,Mijn moeder belde. Ze had liever gehad ik een pannenkoekenhuisje was begonnen. Ze had in de krant gelezen dat daar veel vraag naar was. Toch lief die bezorgdheid.''
donderdag 1 september 2005