Sleepin' Bird

• Spitsz

Beste Franka,

Op een van je foto's van het graf van Herman zie ik een wit “gipsen”hoofd van

Herman naast het graf staan.

Kun je mij vertellen of die beelden in serie gemaakt zijn en dus te koop, of moet

ik hem op een onbewaakt moment stelen?

Deze objecten zie je alleen van Mozart, Chopin en Beethoven etc.

Oh ja, en Elvis, maar dit is de eerste die ik van Herman zie en ik wil 'm zo graag.

Toch niet ook bij de Blokker he?

Hear ya, Spitsz.

• kickthebucket

Stelen op een onbewaakt moment, is des Hermans!

Toch, om eerlijk te zijn, vind ik het niet zo'n goed plan.

Ik durf nog geen herfstblaadje van zijn graf te verplaatsen!

Ik hoop, dat de rest er ook zo over denkt.

Dan maar even niet, des Hermans.

• Mario

Op zoiets hadden ze in de goede oude Middeleeuwen een passend antwoord

• Sleepin' Bird

Het beeld is volgens mij door een fan gemaakt, geen idee dus of er mer van zijn.

Franka

• anneke

franka, er blijkt ook zo'n beeld in de brood galerie te staan.

het is het zefde beeld in het zwart met een zonnebril.

goed idee om een beeld(je) van herman te maken

voor boven op de tv of nachtkastje…

• Spitsz

Dat bedoel ik.

Herman is het toch waard.

Toch ?

• vicky

Beste Broodfans, ik zal jullie maar uit jullie lijden verlossen. Ik ben een Belgische broodfan en volg dit forum al een ruime tijd met veel plezier. Ik ben dus de maker van dit beeld. Het originele staat naast mijn televisie en verder heb ik er 5 afgietsels van gemaakt in verschillende kleuren. Dit was mijn eindwerk in 2003 in de kunstakademie. Het was m'n bedoeling ze te schenken aan personen die veel voor Herman betekend hebben. Ik heb er eentje geschonken aan Koos, hij heeft hem zelf zwart gemaakt en zonnebril gegeven. Vervolgens heb ik er eentje aan Xandra geschonken die hem zou plaatsen in haar tuin, als hij volledig aangelegd was. En dan heb ik haar ook de schriftelijke toestemming gevraagd(dat was namelijk verplicht) om er eentje op het graf te plaatsen. De afgietsels zijn niet in plaaster, maar wel in beton en redelijk zwaar dus. Degene die het ziet zitten hem op het graf te gaan jatten zal er dus wel enkele druppels zweet aan spenderen. Hopelijk gebeurd dit niet, alhoewel één van Hermans lijfspreuken' shit happens' dan alle eer zou aangedaan zijn. Als je me mailt kan ik je wel verschillende foto's doorsturen van de reeks beelden en het plaatsen op het graf. Ik heb er nu nog 2 over en die zijn eigenlijk bedoeld voor Bart Chabot en voor Jules Deelder. Daar moet ik me gauw eens terug mee bezig houden, maar het is niet altijd even gemakkelijk die personen eerst te bereiken of hun adres te vinden. Hopelijk volstaat dit een beetje als uitleg.

Verder niet vergeten dat Herman in Belgie nog altijd een beetje aanwezig is…..

groeten vicky

ps: voor geen verwarring te maken wegens mijn naam, ik ben van het mannelijke geslacht

• Charlotte

Geen goedkope blokker dus! Maarre leuk initiatief!

Moet ook maar snel weer eens naar zorgvliet ;)

Enne kan je via Koos niet in contact komen met Bart?

grtz Charlotte

• Charlotte

Of je zou een uitzending kunnen bijwonen van Barend en van Dorp, daar komt Bart Chabot ook regelmatig. Nog meer ideeen?

• Jaap

Ik heb wel een telefoonnummer van Bart, maar ik weet niet oftie blij is als je belt.

Ik heb hem zelf ook nooit gebeld by the way. Afijn. En anders via de Bart website?

Groet,

Jaap