IT HAPPENED

• Still Believe

Op de set van de opnames voor de film Wild Romance in Winschoten liep ik Johnny B. tegen het lijf. Een jongen van begin dertig met een rustige uitstraling en een brood-look. Als ware broodfans hadden we voldoende gespreksstof om de tijd, die we op ons welverdiende broodjack moesten wachten, te doden.

Zo vertelde ik hem dat ik al vanaf mijn dertiende Herman Brood zijn concerten bezocht. De eerste keer was rond 1975. Hij trad toen op in jongerencentrum Perron 15 in Ter Apel.

Vanaf dat eerste concert was ik verkocht en reisde de band soms twee tot drie keer per dag achterna door heel Nederland. Maar ook andere bands uit het Groningercircuit maakten mij enthousiaist. New Adventures, White Honey, Plant, Phony & the Hardcore en noem maar op.

Inmiddels vol getatoeëerd met brooditems en een jas vol met buttons was ik verslaafd geraakt aan dutch rock 'n roll uit het noorden. De gouden jaren van Herman Brood waren ook mijn gouden jaren qua concertbezoek. De grootste fan uit Leeuwarden.

? He. zei Johnny, da's toevallig?. ? Ik zing in een coverband die van al deze bands nummers speelt. Point Blank. ? Binnenkort treden we in Leeuwarden op, kom dan kijken?.Volgens Johnny zou ik niet teleurgesteld worden als ik kwam luisteren. Volgens zijn zeggen was vooral hun brood-performance de moeite waard.

Ja, ja, dat moet je tegen mij zeggen. Herman heeft zo'n eigen stem en performance, dat doet niemand hem na. En dat bewijs was voor mij geleverd door alle coverbands die ik tot nu toe nummers van hem heb horen zingen. Na dertig jaar broodfan te zijn, heb je het ware broodgeluid strak in je donder zitten.

Toch had Johnny mij nieuwsgierig gemaakt en zo toog ik afgelopen zaterdag naar hun optreden in Leeuwarden. Daar ontmoette ik ook de overige bandleden. ( Hans, Jay en Herman). Een gezellig clubje muzikanten die het ware gevoel van die tijd in hun botten hebben zitten.

Ik sloot mijn ogen en luisterde. ?@!#$?,,,,,,,,,,,,,,,,,,strak gitaarspel, stevige drums, lekker tempo en ik hoorde Herman ? Doreen? zingen.

Griezelig gewoon zoals deze band, regelmatig, het ware Wild Romance geluid van de eerste jaren benaderde. En die stem….

It Happened ! Die band heeft een missie…..from.

Mijn ogen gaan open. 30 jaar later. Ik sta ineens een Blues-kroeg in Leeuwarden naar een coverband te luisteren. Herman is niet meer onder ons. Teer ik op oude sentimenten? Whatever…

Door de film, die ze maken over het leven van Herman, komen die gevoelens zoiezo weer sterker naar boven.

Als jongens als Point Blank dit gevoel bij mij los maken moeten ze wel erg goed zijn. Dat is nog geen andere coverband gelukt. SUPER !

Als je de kans krijgt, ga deze jongens beluisteren!

Ze zullen je inderdaad niet teleurstellen!!

Voor verder informatie: http://www.point-blank-site.nl

Luister naar hun nummers www.point-blank-site.nl/mod_mambox2_3.1/mambox2/m2.html

• Gerrie

Ben erg benieuwd naar deze band,

heb nog even op de site naar hun muziek geluisterd.

Hopelijk komen ze binnenkort weer in Friesland spelen en hopelijk dat ik dan niet hoef te werken.

Kon op hun site geen tour data's vinden.

Dus hopelijk houden ze ons via deze site wel op de hoogte

• Dieks

Point Blank speelt o.a. :

21-01-2006 : Erica – Cafe The Spot

28-01-2006 : Deventer – Het Proeflokaal

Groetjes

Dieks

• Gerrie

Thanks !!