nieuwe opnamedag in Rotterdam morgen

• pablo

Hierbij de uitnodiging voor de opnamen in ROTTERDAM, NIGHTTOWN! op dinsdag 6 december, voor “WILD ROMANCE”! De film over het leven van Herman Brood.

We draaien dinsdag in ?Nighttown?, in Rotterdam, een scène die zich eigenlijk in Amerika afspeelt? Nighttown wordt dus omgetoverd naar een hippe jaren ?70 club in New York, ?the Bottomline?. Hét Herman Brood concert in Amerika! In het echt was je er hoogstwaarschijnlijk niet bij, maar nu heb je de kans er alsnog bij te zijn!!!

Voor deze opnamen zijn wij op zoek naar een heel specifiek publiek, dat door kan gaan voor hip, chique, New Yorks en dat in de jaren ?70. Verder op de in mail staan alle beschrijvingen van het soort mensen die we zoeken! Dus als je nog mensen kent die aan die omschrijvingen voldoen, kunnen zij zich ook opgeven (met foto)! Jij mag zoiezo mee doen, anders had je deze uitnodiging niet ontvangen!

De opnamen starten laat in de ochtend, maar we verzamelen al erg vroeg, om 07.00 uur! Want iedereen moet omgekleed worden naar de jaren ?70 en de vrouwen in de make-up en voor sommige mannen misschien een pruik. Dit kost veel tijd, vandaar dat we zo vroeg starten! De opnamen en dus het concert duurt de gehele dag, tot uiterlijk 19.00 uur. Natuurlijk is tussendoor de catering door ons verzorgd.

Bovendien ontvangt iedereen die aan de opnamen mee doet, de originele ?Herman Brood and his Wild Romance? jas! Een collectors-item! Er is helaas geen financiële vergoeding beschikbaar!

We willen jou in ieder geval vragen aan de opnamen mee te doen. Wel hebben we dan zo snel mogelijk (het liefst vandaag nog!) een bevestiging nodig. Een bevestiging bestaat uit je volledige naam (die waarmee je ook staat ingeschreven bij ons).

Algemeen

-New Wave Look

-Mooie mensen

-Oudere mensen

-Niet té alternatief

-Rock types, a la James Dean

Specifiek

- Oudere mannen met een streng uiterlijk

- Oudere vrouwen met half lang haar (+/- 50 jaar)

- Lange vrouwen +/- 30 jaar, met lang haar.

- Mannen rond de ?40, type ?Youp van ?t Hek?

- Negers met een Afro kapsel

- Negerinnen zonder ingevlochten haar

- Mooie jongens met half lang haar.

- Mooie vrouwen tussen de 30 en 70 jaar.

- Wat gezette jonge meisjes (18-28 jaar), half lang haar.

TOT OP DE SET!

• Rob

Ik baal want daar had ik graag bij willen zijn,maar ja ze kunnen niet zonder mij en ik moet dus werken!BalenRotterdam was lekker dichtbij!

Jammer dus…….:(

Veel plezier voor degene die wel gaan

Rob

• Sleepin' Bird

Na een ontzettend lange, vermoeiende dag nu weer thuis op de bank in warme kleren en met comfortabele schoenen.

In eerste instantie bericht gekregen dat ik sowieso mee mocht doen, daarna weer mail dat de regisseur nog een selectie wilde maken. Pas gisterenmiddag bericht gekregen dat ik inderdaad was geselecteerd en of ik me vanmorgen om 07:00 uur wilde melden in Nighttown.

Om 06:45 parkeerde ik mijn auto voor Nighttown en werd ik naar de figurantenruimte gebracht. Die ruimte was helaas ijzig koud omdat de verwarming stuk was maar gelukkig kon je rondlopen en je af en toe even warmen in een andere ruimte.

Om kwart voor acht kwam de kledingafdeling en de visagie binnen en werden we in groepen verdeeld.

Ik werd in een uiterst charmant (NOT) jaren '70 jurkje gehezen en mocht vervolgens door naar Lola voor de make-up. Daarna begon het lange, lange wachten. Na 5 uur mocht ik eindelijk de set op en zag ik Daniël voor het eerst. Hoewel ik in eerste instantie niet zoveel van hem moest hebben (Tja, voor mij is Ernst Löw altijd de ideale “Herman” geweest en daar kom je niet zo snel vanaf) moet ik achteraf toegeven dat hij het geweldig doet. Hij is enorm in mijn achting gestegen en ik zal nooit meer zeggen dat hij “maar een soapie” is. Ik geef mijn ongelijk hierin graag toe!

Ook de Wild Romance komt een heel eind in de buurt van de echte dus al met al was ik bijzonder aangenaam verrast.

Na de opname van vandaag begrijp ik heel goed waarom Herman niet is doorgebroken in Amerika. Als je toch straalbezopen en stoned het podium betreedt, wat mompelt in je microfoon en je ook nog eens enorm misdraagt tegenover een grote platenbaas dan maak je geen vrienden natuurlijk.

Het is ook wel een vreemde gewaarwording om “boo” te roepen tegen Herman, maar ja die Amerikanen kenden de man natuurlijk ook helemaal niet….

Het was al met al wel erg leuk allemaal en ook ik ben nu in het bezit van zo'n “uniek” jack (hoeveel figuranten zijn er al niet geweest????).

Ik weet niet of ik nog eens zo'n dag zou willen doormaken, maar het was wel een mooie ervaring.

Grtz,

Franka

• kickthebucket

Yess, de opnamen mee te mogen maken is te gek!

Om te zien, hoe alles werkt!

De camera's, de set en de acteurs.

Om te zien, hoe een film gemaakt wordt.

Helemaal te gek!

Een film over onze held! hoe die tot stand komt.

Snap je nu, hoe het is om te roepen om Herman?

Ook als hij er niet is? (in het eggie?)

Je had er problemen mee? Toch?????

Nu niet meer, denk ik!?

Roepen om Herman, kan heel leuk zijn!

We (je) was er weer heel even bij!

Ik had mijn bedenkingen bij deze film, en er zijn nog steeds mensen, die hetzelfde denken. Nu, moeten we afwachten! Of het echt iets toedraagt. Ik denk van wel! Althans dat hoop ik! Het gaat over Herman, en dat is wat hij zou willen.

Positief of negatief, er wordt gesproken!

Het fenomeen Herman!!!!!!!!!!!

• Rob

Leuk Franka dat je nu ook van gedachten bent veranderd!!

En ik voel me nog steeds kl#te dat ik er niet bij kon zijn maar ja thats live…..

Misschien komt er nog wel een opname dan hoop ik er wel weer bij te zijn!

Jammer dat we de opname data's en lokaties niet weten….

Groetjes

Rob

• Sleepin' Bird

Ja Rob (kickthebucket), ik begrijp nu wel hoe dat voelt al hebben wij geen ‘Herman, Herman’ moeten schreeuwen maar hem juist moeten uitfluiten en “boo” moeten roepen. Het was ook wel een vertoning hoor!

Het was een te gekke dag maar ik ben wel dodelijk vermoeid nu en mijn rug is “killing me” maar ik heb het er graag voor over gehad.

Andere Rob, het is niet zo dat je zomaar naar een opname dag kunt gaan hoor. Je moet wel ingeschreven staan bij castingcall en die kiezen je dan uit (of niet).

Groetjes,

Franka

• @ldo

Je moet je wel aanmelden…. maar wat dat uitkiezen betreft???…dat valt volgens mij wel mee hoor.

Die mannen/vrouwen van de film maken het een beetje spannender dan het is …volgens mij.

Ze doen net of ze speciaal op zoek zijn naar jou!!! ….maar in werkelijkheid is het precies andersom….ze hebben de figuranten hard nodig. (jullie denken altijd dat je de artiest nodig hebt……….etc etc…zoiets dus)

In Winschoten (Klinker) hadden ze zo'n tekort…. dat ze een andere lokatie moesten zoeken en een blik middelbare scholieren opentrekken.

Gewoon aanmelden bij castingcall!…het is gewoon leuk om zo'n dag mee te maken….Ik ben naar Paradiso geweest…..Had geen voeten meer over…..maar was wel een jassie rijker!!!!

Gr. Aldo

• Sleepin' Bird

Nou, voor de opname van gisteren hadden ze wel specifieke figuren nodig, er waren ook veel minder figuranten (stuk of 80/90 denk ik). Er zijn mensen afgewezen (weet ik omdat ik contact heb met wat andere mensen van castingcall die in eerste instantie WEL waren geselecteerd maar later alsnog werden afgewezen door de regiseur) omdat ze te “gewoontjes” of te weinig “Amerikaans” waren ofzo. Maar goed, maakt allemaal niet uit, iedereen maakt naar mijn gevoel even veel kans om uitgekozen te worden.

Het is een enorm leuke ervaring geweest en als ze me nog een keer vragen doe ik zeker weer mee!!

Grtz,

Franka

• @ldo

Werden ze daar in Rotterdam dan nog geselecteerd???

Of moest je een foto sturen ofzo…..?

Nou dan ben jij haast wel zeker in de film te zien Franka!! We gaan opletten!!

Er Amerikaans uitzien…??? Lijkt me geen compliment.. ha ha ha

Gr. Aldo

• Sleepin' Bird

Nou, in Rotterdam werd inderdaad ook weer een selectie gemaakt van wie wel en wie niet “prominent” in beeld zouden komen maar vooraf heeft eerst castingcall een selectie gemaakt en uit die selectie heeft de regiseur weer een selectie gemaakt van wie er echt mochten komen.

En inderdaad, zo'n compliment is het niet om er “Amerikaans” uit te zien @ldo…;)

Grtz,

Franka