Eerste kennismaking met Herman?

• Lou

Wellicht leuk om te delen hoe je echt voor het eerst ‘'kennis heb gemaakt’' met Herman, ik kan me vaag herinneren dat we al eens zo'n soort topic hebben gehad hoor, maar das al lang geleden en daarom misschien wel weer leuk, qua interactie en herineringen ophalen?Dus wie trapt af?

• Kick the bucket

Via een vriendje in de straat. Die vertelde over Herman Brood.

Een paar dagen later zag ik hem op tv met grote zwarte zonnebril.

Dat was in het voorjaar van 1978.

Mijn eerste keer live was in Bussum 1980 (Brood band)

• Tom

Erste keer gezien was op tv: in Sonja's goed nieuws show met Still Believe

Eerste optreden was 26 november 1982 in de Vrije Vloer in Utrecht (voor slechts fl. 7.50 !). Frisz & Sympatisz was net uit. Bezetting: Bertus Borgers David Hollestelle Wally Langdon Roger Angelo en Robbie Schmitz. Ze waren in goede doen want er werd wel 2,5 uur gespeeld.

• Patty

Hallo everybody!

Op ons forum op www.hermanbrood-museum.nl hebben we een tijd geleden ook zo'n topic geopend…

(staat onder kopje Fans Algemeen)

Omdat we toen onze eerste PC-crash hebben gehad, zijn er helaas vele verhalen verloren gegaan…

Dus misschien vinden jullie het leuk om je verhaal daar ook eens neer te knallen ;)

Greetz

Patty

www.hermanbrood-museum.nl

• Marita

Ja Lou ik dacht erover na, en heb het eigenlijk al best vaak verteld, en in het begin ook hier es een keer ja… maar nu het het vraagt:

Op een tuinfeest bij een vriend in Son, hoorde ik Street, ben naar binnen gerend om te kijken welke elpee het was ( … '78 denk ik .. examenfeesten) en wist dat dit hét was… superrrrrrrrrrrrrrrrrr…

• Grootste Broodfan

ik hoorde hem in de badkamer zingen…..

voor het eerst….

zo, nu jullie weer. …..

• Spitsz

Het was in 1978 in jongerencentrum Perron 15 te Ter-Apel en ik stond ondanks dat ik er qua leeftijd niet in mocht 's middags buiten te wachten om toch maar een glimp van hem op te vangen.

En toen, terwijl ik en met mij leeftijdgenootjes stonden te wachten, ging plotseling op de bovenverdieping het raam open en Herman stak z'n hoofd naar buiten en riep, “Jullie moete kaartjes kope ! ”

Ik was door het dolle heen , ik moest en zou naar binnen, maar zelfs met te grote laarzen met hakken van mijn oudere broer ( om groter te lijken ) lukte het mij niet om binnen te komen. Perron 15 betekende 15 jaar en niet jonger!!!!!

Later is dat allemaal goed gekomen en de ontmoetingen met Herman ook.

Geluksvogel die ik ben.

Zo heeft hij mij kort daarop in het zelfde jongerencentrum ( mijn broer was er werkzaam en ik mocht per gratie naar binnen ) aangesproken of ik mij zou willen verwijderen uit de kleedruimte want hij ging een shotje zetten. Ik was wel teleurgesteld maar desondanks, Herman heeft tegen mij persoonlijk gesproken, Herman heeft tegen mij persoonlijk gesproken, Herman heeft tegen mij persoonlijk gesproken………..

Tja, “Jullie moete kaartjes kope !”, Ik zal dat nooit meer vergeten.

Spitsz.

• stan

was 6 oktober 1977 in het wapen van haarlem in alkmaar

heel weinig publiek maar retengoed .zinsdien heb ik toch wel alle optredens zo veel mogelijk proberen mee te maken

heb de eer gehad om met mijn band in het voorprogamma van herman te spelenin oudejans in de rijp datum kwijd

mooiste om mee te maken in je leven

er gaat nog steeds geen dag voorbij dat ik niet aan de rocker denk.

• Hupie

drankje op tijdens het typen ? nix mis mee hoor !