Vol verbazing

• Felix

Hi Allemaal,

Ik zat gisteren m'n “Brood boeken”nog eens na te bladeren, in het boek “Gerard Wessel fotografeert…” kwam in tot mijn grote verbazing de tekst van “Dance on”

(pag.35) tegen, het boek dateert uit 1990 en zoals u wel weet “Dance on” het 2de nr. van Hermans laatste studio album.

Iemand enig idee how come???

Groet,

Felix

• Jaap

Je hebt gelijk. En kennelijk was Herman in 1990 ook al bezig met de smell of death. Niet zo raar als je weet in wat voor toestand hij toen was. Je moet je niet vergissen: voor Herman was de dood altijd dichtbij, hij was zich daarvan bewust, al droeg hij dat niet uit. Die tekst is eigenlijk altijd actueel geweest.

Groet,

Jaap

• Jaap

PS: In de film Cha Cha zingt Herman al bij zichzelf: It's only one step from the Hilton to the gutter, but it's only one jump for me. Dat was 1979. En in het fanclubblad van dat jaar zegt hij tegen Bart Chabot ‘dat hij altijd nog van het Hilton kan springen’. Afijn.

J

• @ldo

Herman heeft deze tekst al in 1987/88 gebruikt voor een song…..

Later heeft hij het ook voor een nummer op de plaat gebruikt…..

Welke song/plaat????????

Stuur uw antwoord in….hier op het prikbord!!

Gr. Aldo

• kick the bucket

Omdat er niemand wat zegt hier kom ik maar wijsneuzen.

De regel she went from this to a l……………………………….stinking like this.

Komt live wat vaker voor in de teksten van Herreman.

Vele vroege live uitvoeringen van Lie & cheat hadden deze regel.

Echter niet de album versie van Fresh Poison.

Vele live versies van Crackin' up hadden hem ook echter niet op de cd Freeze.

Beefin'it up and boys in black hadden deze regel ook vaak live maar niet op de cd Freeze.

Tijdens de 1991-1992 tour zat deze regel in vele uitvoeringen van Johhny/born to loose. Echter ook niet op het album saturdaynight live.

Waar dan wel?????

Op het album Freeze in het nummer Johhny!!!

En zat het ook niet in somebody did it to me???

• @ldo

Yep!!!

1000 punten erbij!!!!

Gr. Aldo