http://frontpage.fok.nl/nieuws/70514
wat een kleuterschool die site zeg…..
gelukkig vinden xandra brood en lola brood de film wel goed.
dus niets aan de hand!!
laat de pubers maar lullen.
ik heb ook genoten van de film.
wat een tijd toen 1975….
volgens mij is herman heel trots daarboven…
iedereen heeft het over hem!
ik belde vandaag naar het groninger museum om de openingstijden te vragen,
ze hadden dit weekend 2 kassa's open gehad
er waren dit weekend 3000 bezoekers geweest!!
(nog nooit eerder)
xax
Ja ik moet wel lachen om die reacties maar het drukt je ook meteen met je neus op de feiten. Misschien worden we gewoon oud. Als je Herman Brood nooit hebt zien optreden toen hij nog de tijd nam om te praten tussen de nummers door dan kan ik me voorstellen dat je hem alleen ziet als een junkie. Herman deed ook altijd erg zijn best om zo “anders dan anderen” mogelijk over te komen in zijn optredens op TV.
Als je niet met hem bent “opgegroeid” dan kan ik me voorstellen dat je niet snapt hoe speciaal, ondeugend, egoistisch, intelligent en onzeker hij was. Nou ja en dat denk ik dan ook maar he door wat ik gelezen heb over hem want ik heb hem nooit persoonlijk mogen ontmoeten.
EN ja ik kan er niets aan doen ik vond de film ook erg oppervlakkig.
Maar ja …. wat ik al eens eerder hier zei, de beelden van hemzelf aan het eind van de film maken alles weer goed.
Het leven gaat verder maar ik ben blij dat ik hem toch verscheidene keren live aan het werk heb gezien met the Wild Romance in verschillende bezettingen en dat neemt niemand me af.
Hmmm…… ik heb er ook nog wel over nagedacht ja… hoe ziet een ‘buitenstaander" van 22 jaar zo’n film?
Die bijna niks heeft meegekregen van Herman's leven? Dan is het een rock'nroll film, maar dat begrip kennen de pubers die hier over de vloer komen tenminste, ook eigenlijk niet. Dus wat is het dan?
Herman respect, gaven we door in 2001….
Respect voor alles wat hij heeft neergezet in muziek en woorden en beelden…
Eigenlijk vind ik dat er nóg een film moet komen van Herman , net zoals ze iemand eren voor zijn hele ‘ oeuvre’ alles, het levenswerk.
Respect voor Koos had ik al wel, omdat hij Herman's leven redde…
Maar Herman zelf, de kunstenaar… die in Nederland bekend was en zijn spel speelde in de schijnwerpers. Dat wassen beeld in mme Tussaud vond ik ook al zo'n eyeopener. …… niks glamour and fame….. een dwaze sukkel lijkt het eerder… en dat wou hij toch zelf…… daarmee doorgevende dat het niet de manier is om beroemd te worden dankzij de middelen… denk ik….
Maar van Gogh was ook gigahigh en heeft het dankzij de inhoudelijke waarde van zijn werk toch gered. Naderhand dan. Zou Herman over 100 jaar geëerd worden voor zijn kunst? Groots dan? Of 200 jaar?
Of was alles ‘Street’ , van de straat, en ging het alleen om het moment… het Nu…voor Herman… wat ik ook een heel verheffende gedachte vind en enorm waar ook….
Anyway, rock'n roll is leuk en feest en vrij en wild, voor ons….. maar dit is alweer een nieuwe tijd… de kids zitten in een andere vibe…. die voor hun trouwens hetzelfde oplevert : )
Zijn beslissingen, zijn waarnemingen, zijn hersenspinsels, zijn kijk op diverse dingen… daar gaan we toch ook nog eens een docu-film over maken, yes???
Enjoy the weekend!!!
Marita
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?