Minder leuk nieuwsz

• Jaap

WEINIG PUBLIEK VOOR WILD ROMANCE

(Van onze kunstredactie)

DEN HAAG (GPD) - Wild Romance, de film over Herman Brood, kan als geflopt worden beschouwd. Uitgebracht in 55 bioscopen, werd er in drie weken tijd slechts 150.000 euro mee binnengehaald, wat neerkomt op een slordige twintigduizend bezoekers. De film die Jean van de Velde regisseerde over de vijf jaar geleden overleden schilderende rocker verdwijnt donderdag in 38 theaters al van het doek.

Ter vergelijking: van de een week later uitgebrachte jeugdfilm Kruistocht in Spijkerbroek staat de teller inmiddels op 800.000 euro en van de acht weken geleden uitgebrachte kinderfilm Afblijven is de opbrengst inmiddels over de twee miljoen heen.

Te weinig publiciteit kan in elk geval niet de oorzaak zijn geweest van de geringe belangstelling. De film werd uitgebracht met een extra feestelijke première, de uitgave van een cd-box met muziek van Brood, plus boekuitgaven en exposities van zijn werk als beeldend kunstenaar.

Bij distributeur Independent is men teleurgesteld door de geringe belangstelling voor Wild Romance: ,,Dit is niet wat we hadden gehoopt.?? Een verklaring heeft men niet bij de hand: ,,Wellicht was er toch een probleem met de doelgroep. Zijn fans van vroeger zijn nu een jaar of vijftig en op die leeftijd gaat men minder vaak naar de bioscoop. Of misschien was het nog te vroeg voor een film over Herman Brood.??

• Sleepin' Bird

of misschien hadden ze een overall overzicht van zijn leven moeten maken….

• Webmaster Kemp

Gaat toch niet om centen maar om mooie mo…ment……Jaap schreef:

• Zijlijner

Ach kom, natuurlijk gaat hem om de centen.

Snap ook niks van deze film. Waarom een film maken met een nep-Herman, terwijl er van de echte Brood nog zoveel fantastisch origineel materiaal is?

Kortom, ik hoop dat men wat van deze flop opgestoken heeft en nu echt een waardige film maakt over het leven van Brood!

• johan

hallo die zijklijner,

je doet je naam eer aan(helaas)

gaat het om de centen???

als jij goed je huiswerk had gedaan dan had je meegekregen

dat die film 4 miljoen euro heeft gekost.

dat bedrag is nooit, ook al is het de kaskraker van de eeuw, in dit landje

terug te verdienen…

dus heeft (o.a.) rtl-ned dit vooral uit RESPECT betaald!

ook omdat fons van westerloo(de baas) volgens de pers groot fan van

onze lieve herman IS !

welterusten…

• vincent

johan je hebt gelijk!

na alles wat we van herman hebben gelezen en vooral gehoord(dus zijn teksten)

kunnen we concluderen dat alle initiatieven die voor herman bedoelt zijn hij zelf als herman zeer zou omarmen!

(goed of slecht “gedaan”dat moeten we zelf dan maar uitmaken)

maar:

al het slappe gelul,

van mensen die nooit ZELF hun nek durven uit te steken,

over de

die-hards die WEL wat durven ondernemen

zou herman omschrijven als:

GEMOMPEL VAN BEDELAARS

herman respect!!

• Gerrie

Inderdaad jammer van de weinige opkomst,

Maar vergeet ook niet de fan-premieres die er zijn geweest, daar is toch ook aardig opkomst geweest volgens mij, of had je deze er al bij gerekend.

Ben zelf in amsterdam geweest en wil hem nog wel een keer gewoon in de bios zien, maar is er tot dit moment nog niet van gekomen.

Er is nu vrij veel te koop over Herman, waaar ik erg blij mee ben,

zou het daar misschien ook van kunnen komen,

dat men wacht dat ie op dvd uitkomt en de handige computer mensen zullen deze film waarschijnlijk ook wel weer kunnen downloaden wat met alle nieuwe films heel veel hoort, dus waarom zou men dannaar de bioscoop gaan?

Zelf vind ik de bios meer inleving/extase, veel mooier dan thuis zien

• Harry

heb eindelijk de film gezien gisteravond, en ik heb genoten!