Villa Velderhof

• Sleepin' Bird

Majoor Boszhart is overleden en op dit moment wordt Villa Velderhof (met dus ook Herman) herhaald op Ned 1

• kick the bucket

Mijn gedachten gaan uit, naar de mensen die ‘De Majoor’ gekent hebben.

Ze sprak met iedereen.

Ze ‘was’ er voor iedereen.

Wij kennen haar van “Herman”

Only the good die young zong Herman ooit!

De majoor is 94 geworden!

Dus “the good”, wordt ook oud.

Waar ik aan denk, is dat de familie van Herman, de laatste tijd niets anders meemaakt dan de dood.

Herman, moeder, vrienden, Gert jan Droge, en nu de Majoor,

Sterkte, lieve mensen.

11 juli denk ik niet meer alleen aan Herman, maar ook aan de “mensen” om hem heen. De mensen die hem lief hadden en hij lief had.

Dit jaar, zal het eerste jaar zijn, dat ik niet in Amsterdam ben, maar de gedachten zullen niet minder zijn.

Remember the brood!

• Sleepin' Bird

HUH???? ROB???? JIJ NIET IN AMSTERDAM OP 11 JULI??? BEN JE ZIEK OFZO????

Maar goed, inderdaad, de Majoor is niet meer. Wat een lieve, hartelijke vrouw, wat een enorm groot hart en wat een verlies dat zij er niet meer is. Fantastisch dat deze vrouw zo oud heeft mogen worden. Van wat ik begreep was het nu voor haar genoeg, ze was er aan toe om te gaan schijnt ze zelf gezegd te hebben.

Mag ze in vrede rusten

• Spitsz

Kan me nog goed herinneren dat ik vlak na Hermans dood in Dante zat en emotioneel nogal in de war was. Na ettelijke alcoholische versnaperingen en joints ging het natuurlijk niet veel beter.

Had het condoleance-register getekend en wist me eigenlijk geen raad.

Voelde mij belabberd en toch in een euforische stemming omdat ik figuurlijk dicht bij Herman was.

Op een gegeven moment zag ik schuin aan de overkant de majoor lopen en een etablissement binnenwandelen en met Villa Felderhof in gedachten bedacht ik me geen moment.Ik sprong op en rende de straat over de majoor achterna.

Eenmaal binnen vroeg ik haar om een handtekening en legde haar de relatie Herman-Villa-Majoor uit.

Ze vertelde mij dat Hermans dood ook bij haar een leegte had veroorzaakt terwijl ze voor mij op de achterkant van een Oranjeboombierviltje schreef:

God zegene U

Majoor Bosshardt.

Dat viltje heb ik weer opgezocht en ligt nu voor me en nu ik er naar kijk denk ik dat ik twee van de meest invloedrijke Nederlanders persoonlijk heb gekend.

Thank you Jesus !

• Ruud

Geen soel maar een bankstel voor haar in de hemel!!

• kick the bucket

Neen, niet ziek, maar ik zit met mijn gekke gezicht midden in een verhuizing.

• Sleepin' Bird

Hmmm, en dan kan je niet ff tijd maken om op 11 juli naar Amsterdam te komen???????? Niks voor jou!

• kick the bucket

Ik denk wel aan Herman op een andere plek

Daar heb ik Amsterdam of 11 juli niet voor nodig.

• Sleepin' Bird

Hmm, na al die jaren trouwe aanwezigheid op 11 juli kan ik mij nauwelijks voorstellen dat je het zelf niet jammer vindt dat je er niet kan zijn maar goed, een mens kan (en mag) veranderen natuurlijk. Hoop dat je kunt wennen in je nieuwe omgeving, we gaan je missen hier in het westen.

Franka

• kick the bucket

Ik ben 11 juli vrij zie ik op mijn rooster.

Dus er bestaat een kans dat ik er toch even ben.

We zien wel