Mose

• jaap

Ik weet niet of er nog meer menschen van hier bij Mose Allison in het Bimhuis waren gisteravond, maar dat was erg goed. Wat Herman aan teksten heeft gejat van die man, dat is te erg, maar ook begrijpelijk, want die teksten zijn geweldig. Mose is tachtig, maar speelt en zingt nog net zo goed als heel lang gelee. Nu ja.

Groet,

Jaap

• jaap

Wie raadt in welke nummers HErman delen van deze tekst van Mose Allison heeft gebruikt krijgt van mij… een complimentje.

You say the world is mad

You say that you've been had

You don't like your part in the floor show

You say it's all a bust

There's no one you can trust

Well, tell me something I don't know

You say the world's a mess

It's anybody's guess

As to who will deliver that low blow

you suffer from the strain

You don't dig pain

Well, tell me something that I don't know

You say there's some mistake

You didn't get your break

You don't see the magic in the moonglow

You're on a one way street

Your life is incomplete

You're uptight

It ain't right

• Ruud

Ik was er ook Jaap. Ongelooflijk iemand van 80 zonder teksten voor zich alles nog uit het hoofd, fabelachtig piano spel, prima begeleiding en geen spoortje slijtage.

Zelden iemand zo vitaal gezien op die leeftijd. Naast Herman heeft ook Georgie Fame erg veel naar hem geluisterd. Top avond gehad!

• The Travelling Guy

Jaap, daar kietel je me wel even, en maar denken, en nadenken. One more Dose, ja, nee, . Street, Sweet Crocodile, Kid Blue, Pop, ook niet, Cha Cha, ja! Daar komen deze flarden txt in voor, maar welk nummer?

Blue, dat is em, mijn favoriete HB nummer op Cha Cha, en Mose heb ik gemist, helaas, moet te gek geweest zijn?

Groet aan allen, Hans.

P.s. The Floor Show, waar ken ik dat van?

jaap schreef:

>

> Wie raadt in welke nummers HErman delen van deze tekst van

> Mose Allison heeft gebruikt krijgt van mij… een complimentje.

>

> You say the world is mad

> You say that you've been had

> You don't like your part in the floor show

> You say it's all a bust

> There's no one you can trust

> Well, tell me something I don't know

>

> You say the world's a mess

> It's anybody's guess

> As to who will deliver that low blow

> you suffer from the strain

> You don't dig pain

> Well, tell me something that I don't know

>

> You say there's some mistake

> You didn't get your break

> You don't see the magic in the moonglow

> You're on a one way street

> Your life is incomplete

>

> You're uptight

> It ain't right

• @ldo

Hey Jaab!!!

Heb je Mose ook nog een versie van Shpritsz kunnen geven??

Zou Mose uberhaupt van het bestaan van Herman weten….??

(vast wel)

Gr. Aldo

• jaap

Ik wilde hem inderdaad een cd geven, ik had zelf een hele stapel cd's klaarliggen om een ‘Herman Brood sings Mose Allison’ cd van te maken, maar druk, druk, druk. En ik dacht: Misschien is het wel ‘Mose has left the building’ en is alle moeite voor niets. Dat laatste bleek niet waar, want na afloop liep hij gewoon langs de bar van het Bimhuis. Het was echt te gek, ik kreeg gisteren nog een paar mooie foto's van de show.

Er zijn teksten van Mose gebruikt in Doin' it (feels so good, it must be wrong en ook lie so good, think it's true), Get lost (told me back in 68, I was goin down the hill, you were goin straght en meer), One More Dose (vermengd met teksten van William Burroughs), Blue (moonglow, floorshow, you're uptight, that ain't right etc), Street (take a tip, don't be hip, reach out, see what it's all about, ook vermengd met Burroughs (did you ever see a hot shot hit kid alsook take a good look down the road before you hit that stone). En vast nog veel en veel meer. En uiteraard deed Herman volledige versies van Goin' to the city en Back on the corner. Echt een held van Herman dus, plus gootleverancier van jatwerk.

Op You Tube veel Mose Allison te zien! Tsjek het uit!

Jaap

PS: Koop ook eens een cd van Jim Carroll, daar vind je weer teksten van de platen Modern Times Revive en The Brood op terug.

• Marco

Als Mose zijn eigen site wel eens bezichtigd zal ie zeker op de hoogte zijn van Herman.

Daar staat Herman uitgebreid genoemd.

Verder op Dime een concert van enkele dagen geleden…

Doe er je voordeel mee!

• jaap

Hier beelden van Mose in het Bomhuis:

Of anders: http://www.youtube.com/watch?v=3LGM5hE-4e0