Eindelijk goed nieuws!! Herman Brood live op radio 2!! (1982)

• @ldo

Vaste prikkers….

Vrijdag 17 oktober!! op radio 2!!

Legendarisch live!!

Herman Brood & his Wild Romance!! (15-1-1982)

in de Kasbah in Maarssen!!

Probramma van marc Stakenburg!!

Een uur lang live !!

Kunnen we nu digitaal tapen!!

Recorders klaar dus!!

Grsz Aldo

• pedro

hoe laat??

• @ldo

Het begint om 23 05

en gaat een uur duren….!

Heb er zin in!!!

Prrrrttttchacha @ldo

• Maarten

Raar, op de site van dit programma staat voor 10 oktober iets anders

10 oktober

Emmylou Harris 15 november 1975 in Londen

• pedro

Volgens mij heeft @ldo het ook over Vrijdag 17 Oktober, dit voor de betere lezer.

• Tom

Zeker goed nieuws!

Hoe kun je dit digitaal opnemen?

Tom

• Jaap

Toch Emmy f$%^&*(in' Lou!

• Jaap

Oeps, vanavond dus. Nog een wekie wachten. Ach Emmie Loe, die kon er ook wat van. Checkin out in het last hotel!

J

• Harry

dat vind ik een goede vraag, zou iemand het willen verklappen?

• kickthebucket

Digitaal vatten, kan via een HD recorder (stand alone) in de hoogste kwaliteit.

Of via een pc met een hele goede geluidskaart. (sluit dan alle progamma's die lopen af) Op mini disc kan het ook. Echter mini disc heeft niet de resolutie die een crome cassette had in de vroegere jaren. Je kan dat vergelijken met een MP3 opnamen (ingepakt) Mini disc is echter wel de hoogste kwaliteit MP3, en heeft nagenoeg geen verlies. ( ook geen bandruis en dus vaak beter dan cassette)

Als je opneemt met een dvd HD recorder, neem je de audio, in de hoogste kwaliteit op. Maar dan moeten je instellingen wel goed zijn. (wave of PCM) Hoe controleer je dat? Dat is, een simpel truukje. Neem 1 uur audio op van radio en de audio opnamen moet 500 mb zijn. Een cd van 80 minuten vol is 700 MB. Een dvd audio kan nog veel meer zijn (1 uur is dan 1 GB) Maar, indertijd waren de de opnamens, niet van die strekking! Dus ik denk, dat een mini disc opnamen, al het origineel kan vatten. De opname blijft namelijk de opnamen. Zoals het getaped is, zo kom hij op de cd. Hoe goed of slecht, de opnamen ook is, kan nooit worden beinvloedt door de bitrade van een digitale opnamen. Cassettes en afstellingen wel.