Zwolle

• Marita

Hoi,

Er staat een stuk van Koos in de Telegraaf vandaag,.

Over het verplaatsen van het atelier naar Zwolle,

En zo.

Ik denk dat … volgens mij zijn managers altijd ergens op de achtergrond voor hun leading factor.

Herman is een ….Legende in Nederland,

En ik denk dat hij dat nog heel goed had kunnen promoten.

En het niet gedaan heeft.

Zoveel moois en wat hij verspreid is …

Herman mocht zelf weten hoe hij zich profileerde,,, dorpsgek.. junkie.. dat was hijzelf..

Maar wij weten toch dat hij veel meer was en is dan dat en dat het geweldig is dat we dat weten, en waarom komt er dan geen overeenkomstige uitlating uit de managershoek??

Promoten van Herman in vol respect en beseffen wie hij was en wat hij heeft neergezet, , ipv. er een lollige gekke junk van te maken,

Dat is bijzaak.

Hij heeft iets achtergelaten. Groots en indrukwekkend, En Koos had dat allang kunnen promoten. Op een wijze ………..wijze.. hij is toch zo superclean,.. op een wijze die Herman waard was en is.

Ja sorrie maar ik moet het even kwijt,

Kisses,

Marita

• Marco

Marita…

Goed om kritisch te zijn!

Herman was voor het publiek muzikant en kunstenaar op de eerste plaats en zijn junken bestaan was bijzaak, voor mij tenminste wel.

Nu Herman dood is gaat iedereen met hem op de loop en is er chaos ontstaan, een op de 5 werken op linnen die Herman maakte is vals!

Dat had vanaf het begin door het management in de kiem gesmoord moeten worden, maar dat leverd geen poen op en bovendien moet men wel in staat zijn goed en vals werk te kunnen onderscheiden!

Ook cd releases zijn vaak compilaties van het bekendere werk terwijl er nog zoveel onuitgebracht werk ligt hier en daar, dat is wat echte fans willen horen…

En superclean…? ik twijfel eraan…

• Marita

Heej…Marco..

Ja…

Ik liep buiten en dacht wat zouden ze daar nou uit halen, vatten ze wat ik bedoel..

Herman 's prestatie, in het geheel genomen, uitgelicht boven alle aardse modderij, is groots en ik zie dat altijd al zo.

De hele poppenkast eromheen als een grote verkleedpartij om de aandacht te trekken, maar als je dat weghaalt en kijkt wat hij nou werkelijk deed..hij zette bewust iets fantasties neer!

Clean noemt Koos zich weleens, en ik weet ook wel dattie weleeens wat mee snoof, maar clean in de zin van… “ik zie waar ik mee bezig ben” , “ik handel volgens de grote lijnen” , ipv, naar beneden te kijken en blind mee te zwemmen.

Koos .. ik had van hem verwacht dat hij Herman respectvol en met zicht op … tja bijna de kunstgeschiedenis,… of de Nederlandse popgeschiedenis.. naderhand zou kunnen uitlichten boven alle roddels en Blokkers en hem zou kunnen spiegelen in de volle waarheid van wat hij werkelijk was, maar wat Herman zelf niet zo wilde neerzetten. Wat een kunstenaars volle recht is.

Wat een manager betaamt.

Of zat Koos er dan toch net zo goed tot zijn nek in en ziet hij de boel niet in “helicoptervlucht” , nog steeds niet.. ?

Ik weet niet, maar de film, en het nieuws en de algemene indruk die van Herman gegeven zijn tot nu toe,……….

Het is zo jammer en moet hij dan pas her-ontdekt worden aan het eind van de eeuw??

Groetkes,

Marita

• Ruud

Koos is gek op 1 ding en dat is geld! Teveel naar Elvis gekeken en zijn kcolonel Parker.

• Marita

Kijk , dat Koos Hermans leven heeft gered.. dat is onbetaalbaar en daarmee heeft hij mijn adoratie wel gekregen hoor.

Het gaat me ook niet om de persoon, het gaat me meer om hoe Hermans werk is neergezet.

Als je alleen het zuivere werk, waar hij zijn hart en ziel in heeft gelegd, en waarvan je zeker weet dat het door hemzelf gemaakt heeft, eruit licht,

heb je qua muziek en kunst,toch een schat van een verzameling om aan te tonen dat Herman een kunstenaar was om tot in de eeuwigheid van te kunnen genieten en één die een heel eigen stijl en gevoel neer heeft gezet.

De toon tot nu toe is zo rommelig en veel rotzooi en veel nep en veel … niks

terwijl als je de zuivere kunstenaar erbovenuit tilt met zijn werk, je toch duidelijk kunt zien wie en wat hij was….en hoe goed dat was en is..

Sjeemie, ja , het zit me toch vrij hoog geloof ik : )

Marita

• Hupie

Hoi Marita,

Ik ben ‘t helemaal met je eens, Koos heeft z’n uiterste best gedaan toen Herman nog in leven was…..eigenbelang of niet, never mind, we hebben des te langer van Herman kunnen genieten ! Dus…. Koos z'n ding was uiteindelijk ook voor ons fans van belang ! Nu Herman dood is gaat Koos uit van z'n eigen belang. Dat valt volgens mij onder de noemer necrofiele hoererij !! Het lijkt mij beter om Koos van Dijk in het vervolg niet meer te associëren met Herman Brood !!

• Patz

AMEN!!! ;)