Vervalsing

• Bonnie

Heeft er iemand met vervalsingen van Hermans kunstwerken?

• Harry

je vraag is niet compleet….

• Bonnie

Hallo Harry, Tsja je zou haast denken dat ik blond ben…

Mijn vraag is of er iemand is die ervaringen heeft met vervalsingen van Hermans kunst en hoe dat te herkennen is.

Misschien weet jij daar iets van Harry?

• Marco

Er moeten honderden, mischien wel meer dan 1000 mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik heb de afgelopen jaren werkelijk honderden valse doeken op internetveilingen en Marktplaats voorbij zien komen.

En momenteel wemeld het er nog steeds van.

Ze zijn er zo uit te pikken, maar dan moet je wel kijk op de zaak hebben en dat kan alleen door je er jarenlang mee bezig te houden en Hermans “handschrift” te leren kennen.

• Harry

ik kan helaas ook geen beter antwoord geven. Brood heeft ondanks zijn grote productie een beperkt aantal schilderijen gemaakt, en ik meen dat ik vervalsingen kan herkennen als ik ze zie. Maar dat is zeker geen garantie.

Er zijn boeken met zijn schilderijen, die zou je eens goed kunnen bekijken.

• marja

BEETJ FAN(AHUM) ZIET HET DIRECT

• Marco

Kijk eens op Marktplaats, zoek op Brood en dan in de rubriek schilderijen, daar staan er heel wat, 12 ervan zijn momenteel goed!

Het overgrote merendeel is vals en dat is al jaren zo.

• michelp1

best een compliment eigelijk dat er best veel valse doeken in omloop zijn….

kzou bijna zegge, hoe meer hoe beter…

• Marco

Wat is dat nu weer voor een onzin.

Het is pure diefstal.

Er hangen in Nederland meer dan 1500 valse schilderijen aan de muur bij mensen die menen dat ze een echt werk van de meester hebben hangen.

Vervalsers verdienen er tienduizenden per jaar mee, pure oplichterij.

Maar ik denk dat het beter is dat je weer op de achtergrond meekijkt, want wat jij s'nachts uitkraamt op dit prikbord draagt niet echt veel bij!

Bovendien leg die mening (die je gewoon van Herman zelf gejat hebt en die er zelf ook wat anders mee bedoelde) maar eens uit!

• michelp1

onzin?

hmmm, ieder zijn mening, leuk dat je dat respecteerd.

al was me het gedrag hier op prikbord al bekend.

en qua uitkramen. next time again.

ciao