Herman Brood Maarssen (update)

• L.

Voor de liefhebbers onder ons:

http://legendarischlive.kro.nl/concerten/hermanbrood.aspx

Nu als stream met volgens mij een extra nummer (Beggars Day) tov de radio uitzending. Een vol uur.

L.

15 januari 1982 Maarssen

Neerlands troeteljunk, die toch echt ook goede muziek maakte, ooit.

Ja, dan kan het maar over 1 artiest gaan, Herman Brood. Welkom trouwens bij Legendarisch Live , tot 12 uur een historisch concert uit de KRO archieven op radio 2 .

Het is al weer meer dan 7 jaar geleden dat Herman Brood een einde aan zijn leven maakte door van het Hilton Hotel af te springen. Het was een treurig eind aan een leven dat weliswaar werd gekenmerkt door de nodige misere, maar dat toch ook zeker erg veel humor kende. ‘Maak er nog een mooi feest van ‘, zo luidde het briefje dat bij hem werd gevonden toen ie van dat dak was gesprongen.

Via Cuby and The Blizzards en wat andere bands maakte Brood met zijn Wild Romance 2 platen die nog altijd staan als een huis; Street uit 1977 en daarna Spritz zijn grootste succes. Saturday night en Still believe het zijn prachtige nummers, wat jammer dat hij muzikaal daarna in de versukkeling raakte. Hier en daar verscheen nog iets dat de moeite waard was, maar meer en meer werd ie een nationaal besproken figuur, een troeteljunk. Het was de aandacht waar hij erg van hield. Hennie Huisman kwam op zijn verjaardagfeest, hij lag bij Rik Felderhof in het zwembad. Daarnaast stak ie ook steeds meer energie in zijn schilderijen. Nee qua muziek is de periode eind jaren 70 begin jaren 80 verreweg het interessantst.

Dit concert is van 15 januari 1982 opgenomen in Maarsen, Luister tot 12 uur naar Herman Brood & His Wild Romance.

Pop it, Waiting for my man, Little Girls Understand, Dynamite,

Never be Clever, Doctor my eyes, Doin it, Proud, No more dancin’

Checkin out of your last hotel, Too much grace, Tear your playhouse down

Dope Sucks, Beggar’s day , Bad Blood en Saturday Night

• L.

De stream is circa 17 minuten langer dan radio uitzending (aan- en afkondiging buiten beschouwing gelaten).

L.

• kick the bucket

17 minuten langer???

Ik zie geen andere nummers

leg uit Lars

grtsz Rob

• kick the bucket

Ik zie het al beggards day

• L.

Er moet meer tussen zitten.

Nog geen tijd gehad. File nu 1.05 minuten

L.

• kick the bucket

Gaan we die even ruilen ?!?!

Totdat we de lossy hebben.

Toch?

grtsz Rob

• L.

zekers, check mail.

L.

• L.

De volgende nummers zijn extra:

1. Nobody Knows You When You're Down And Out

2. All The Girls Are Crazy

3. Beggars Day

Verder wat extra opvulling tussen de nummers.

L.

• L.

4. Burn - In The Heat Of The Night !

Misschien nog meer.

L.

• peter

en hoe kom ik aan die 4 extra nummers? heb je die?

groet