Publiek kiest 'de sprong' van Brood

• @ldo

groningen -

De zelfmoord van Herman Brood, op 11 juli 2001, is het meest memorabele moment uit de vijftigjarige historie van de Nederpop. Dat hebben bezoekers van de website www.50jaarnederpop.nl bepaald.

De uitslag van de internetstemming werd gisteren in de Groninger Oosterpoort bekendgemaakt tijdens het seminar van EuroSonic Noorderslag, in het bijzijn van voormalig Brood-manager Koos van Dijk. De Winschoter is blij met de uitverkiezing. “Ondanks zijn sprong van het Hilton is Herman nooit echt gestorven. Zijn muziek en persoonlijkheid zijn nog springlevend; dat is wat hij altijd heeft gewild.”

De 72-jarige Andy Tielman, die in 1958 met Rock Little Baby Of Mine de eerste Nederpop-single maakte, noemt Herman Brood ‘een kruising van Elvis en Van Gogh’. “Hij was een uniek en onvergetelijk.”

En zo is dat!!!

Gr. @ldo

• Mario

http://www.nuvideo.nl/muziek/22663/zelfmoord-brood-belangrijkst-in-50-jaar-nederpop.html

• Hupie

Maar eigenlijk heeft Henk Westbroek wel 'n ietsiepietsie klein beetje gelijk….toch ?

• cobain94

Had liever iets anders van herman als eerste plaats gezien…

Dit heeft een beetje een wrange nasmaak…

Had liever een scene uit de film cha cha als moment gezien.

Bv het trouwen met nina hagen?Of de film als geheel…

• pieter

Beste lezer,

In mijn agenda staat jaarlijks op 11 juli : Zwaartekracht,de man ging er aan ten onder.Dit brengt mij op het onderwerp springen.Je kan een gat in de lucht springen of slootje springen,maar niet naar beneden springen.Ik spreek altijd over een wel zeer dramatische val.Ik mis Herman nog steeds,zijn fantastische muziek,zijn soms bizarre schilderijen,zijn logica en zijn verrassende kijk op de wereld.In de laatste tien jaar van de vorige eeuw heb ik 72 concerten van de man mogen bijwonen en dat was een groot genot.

Herman zal in mijn gedachten altijd blijven voortleven.

vriendelijke groet van Pieter.

• @ldo

Een….ietsie pietsie…..???

Helmaal gelijk….! Herman heeft in zijn leven vele mooie dingen gedaan…

(Shpritsz ….Cha Cha…etc etc…)

Die sprong was geen hoogtepunt…..juist niet.

Maar dat hij de belangrijkste figuur in 50 jaar Nederlandsche popmuziek is …

is duidelijk……Zo zal het wel bedoeld zijn neem ik aan..

Grsz Aldo