De tetralogie van Bart Chabot over Herman heeft me enorm aangegrepen en enorm geboeid, maar ik heb die boeken kort achter mekaar gelezen en mogelijk gooi ik wat dingen door mekaar, heb ze niet in mijn bezit. Wat ik vragen wou:
Koos van Dijk liet in -ik meen- de Wereld Draait Door , enige jaren gelden een fragment zien van een video-opname die gemaakt zou zijn in Cuijk bij het roemruchte optreden van Herman die die avond rotzooi gekregen zou hebben en in ieder geval geweldigt geflipt was. In de boeken van Chabot wordt die avond wel als het keerpunt beschouwd, Herman heeft zich daarna nooit meer dezelfde gevoeld.
Die video-opname waarin er een geweldige ruzien ontbrandde tussen Koos en Herman, is die nog ergens terug te zien?
En…zijn er nog opnames bewaard gebleven en te zien van de voorstellingen van Herman met Bart en Jules?
Laatste vraag nog: Bart Chabot zou al die avonden opgenomen hebben op cassette. Bart schrijft ergens over een waanzinnig mooie uitvoering van Herman van My Lovely Valentine.
Waarom zijn de mooiste gedeeltes niet op cd uitgebracht, als een soort van bootleg?
Ze zouden mij de wereld waard zijn…