DOCUMENTAIRE HERMAN BROOD OP RTV N-H

• jaap

DOCUMENTAIRE HERMAN BROOD OP RTV N-H

De documentaire ‘Herman Brood, a Star Like Me’ is een portret van de rock ’n roll-ster Herman Brood en bestaat louter uit archiefbeelden. Op zondag 26 april zendt RTV Noord-Holland de documentaire uit.

De documentaire “Herman Brood, a Star Like Me”, gaat over een verlegen jongen met lang haar, die zich voegt bij bluesband Cuby & The Blizzards en vervolgens uitgroeit tot de meest geliefde rock'n'roll ster van Nederland. Het is een portret van Herman Brood en een zoektocht naar de herkomst van zijn imago. Regisseur Peter Scholten richt zich specifiek op de periode tussen 1964 en 1978 waarin Brood zich ontpopt van 17-jarige kunstacademiestudent tot 31-jarig popidool. De regisseur heeft uitsluitend gebruik gemaakt van archiefbeelden van Stichting Beeld & Geluid en privémateriaal.

“Herman Brood, a Star Like Me” is tot stand gekomen in samenwerking met RTV Noord-Holland & NPS. Het programma is mede mogelijk gemaakt met steun van het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroep-producties & het Rotterdams Fonds voor de Film & Audiovisuele Media.

De Regisseur

Regisseur Peter Scholten maakt programma’s waarin hij aan de hand van archieven de geschiedenis van zijn onderwerp vertelt. Andere documentaires van zijn hand zijn Textielbeat (2006), Jan Schaper; de stad, het licht en de film (2005) en in 2003 maakte hij voor het Uur van de Wolf een documentair portret over de schrijver/dichter Johnny van Doorn, getiteld een Valse Lente.

Uitzending documentaire ‘Herman Brood, a Star Like Me’ in DocBlok op zondag 26 april:

10.00 uur, 12.00 uur, 14.00 uur en 16.00 uur.

• Maarten

Heb dvd reeds gezien.

Geweldige (oude) beelden.

• @ldo

Hey Jaap!!

Mooi dat je door die digitale TV al die zenders ook kunt ontvangen!

Zelfs hier in Assen! …ha ha ha ha

Thanx!!

Gr. Aldo