Boek Gevlogen paradijsvogels

• jan arjen

Vanaf a.s. woensdag is het boek gevlogen paradijsvogels te koop. Geschreven door Ron Moerenhout. Het boek handelt over te vroeg gestorven bekende Nederlanders met o.a. Herman Brood.

• Goh

ik weet het, ik heb het reeds besteld.

met onder andere Boudewijn Buch, Theo van Gogh, Herman Brood, Pim Fortuyn,

allen markante bijzondere mensen. Jammer zeg, ik mis dit soort mensen..

• Plinius

Ik kreeg hem vandaag binnen, een hele mooie paperback :)

over:

Herman Brood B)

Klaas Bruinsma

Boudewijn Buch B)

Pim Fortuyn B)

Theo van Gogh B)

Bart de Graaff

Theo Koomen

Ischa Meijer

Sylvia Millecam

Willem Ruis

Jannes van der Wal B)

Mathilda Willink

296 blz van Uitgeverij Aspekt - Heerlijk leesvoer, maar komt natuurlijk ook omdat ik bewondering heb

voor (met name) Boudewijn Buch, Theo van Gogh, Herman Brood, Pim Fortuyn, maar ook Ischa Meijer, Jannes van der Wal zijn interessant.

• jokeke

Is het goed geschreven? Staan veel voorbeelden voor mij in. Ik noem Ischa (briljant interviewer), Willem Ruis (geniale quizmaster), Boudewijn Buch (bizarre verzamelaar) , Theo Koomen (bizar leven, hele eenzame man met een enorme problemen) en Jannes van der Wal (geniaal en gek.) Bij de boekhandel hadden ze het niet liggen dus kon het niet inkijken en wil niet zomaar bestellen zonder recensies.

• Plinius

Ja, het is goed geschreven en vrij compleet wel, ik heb enkele hoofdstukken gelezen, die voor mij weliswaar

geen nieuws bevatten omdat ik van die mensen alles wel weet maar het is een aangenaam boek en

fijn om deze mensen bij elkaar in één boek te hebben.

Het is te merken dat hij zich heel goed verdiept heeft in de betrokkenen en zich er niet met een Jantje van Leiden heeft afgemaakt . Ik denk overigens dat dit zo'n boek is waar altijd markt voor blijft, puur ook door de mensen waar het over gaat.

Je kunt het m.a.w altijd weer ‘te gelde’ maken :)

• Plinius

Mooi boek B)

en ik begin niet nog een keer over schilderijen…..