Bart Chabot schrijft boek over Herman Brood

• pablo

Bart Chabot schrijft boek over Herman Brood

dinsdag 08 februari 2011

Zwolle - Iedereen weet wie Herman Brood was, maar er zijn maar weinig mensen die hem echt hebben gekend. Een van die uitverkorenen is Bart Chabot. Hij maakte zijn vriend jarenlang van nabij mee – thuis, op straat, onderweg, in het theater – en schreef vier boeken over de geboren Zwollenaar, die samen een meeslepend verslag vormen van de avonturen van Nederlands enige echte rock-’n-rollheld. De hoogtepunten uit die boeken zijn nu samengebracht in één kloeke bundel.

In dit levendige monument voor een fenomeen komen alle gedaantes van Herman Brood aan bod: de muzikant, de kunstenaar, de dichter, de performer, maar ook de zoon, de echtgenoot, de vader en het ongrijpbare kind dat weigerde volwassen te worden. Up On The Hilton Roof is een ooggetuigenverslag, een biografie, een schelmenroman – maar vooral een ontroerend en hilarisch portret van een volstrekt unieke, creatieve en scherpzinnige geest die doorging tot hij niet meer door kon gaan en die tien jaar na zijn dood nog steeds onsterfelijk is.

• michel broodfan

Gister vertelde Bart erover bij Pauw en Witteman…

ik heb boek meteen besteld,

ben erg benieuwd….

plus zag ik danny en koos bij DWDD.

Broodsfeer begint weer te bruizen

greetz

• Rob

Het is een compilatie van de eerder verschenen boeken, met hier en daar, een nieuwe bladzijde.

Maar natuurlijk moeten we dit hebben.

668 bladzijden BROOD!

Ik ben benieuwd, wat we nog gaan krijgen dit jaar!

10 jaar Herman, niet onder ons!

Ga er maar aan staan. Poeffffffffffff

• Gerrie

In pauw en witteman was Bart Chabot ook , om over het boek te praten.

Op internet hebben ze nog een half uur durend beeld materiaal, in gesprek met Bart, met oud beeld materiaal er in verwerkt.

Bart Chabot bezoekt Herman's Graf

Reportage van Pauw & Witteman

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=20292&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=1b01b9324c53182f56fd1544e273d064

• johan

prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hubertus

Hij was en jij bent een fijn mens , ik zou graag de titel van het boek hebben. Ik heb het boek broodje gezond misschien wel zes keer gelezen,er is geen beter middel om lekker te gaan slapen, ff paar bladzijden lezen en dan met een big smile in slaap vallen. Het eenieder goed

gr hubertus