Lola Brood op zoek

• Haring Harrie

Ga naar facebook.com/lolazoektbrood en deel daar je ontmoeting met mijn vader Herman Brood"

In het nieuwe AVRO-programma ‘Lola zoekt Brood’, gaat Lola Brood, dochter van Rock & Roll artiest en kunstschilder Herman Brood, samen met presentator Art Rooijakkers op zoek naar het erfgoed van haar vader. Tijdens deze reis door Nederland verzamelt zij verhalen en Broodattributen. Dit alles wordt samengebracht op een expositie die zij organiseert over artiest, kunstenaar en vader Herman Brood.

Schilderijen, bierviltjes, nooit eerder vertoond foto- en filmmateriaal, memorabilia, getuigenissen, anekdotes en zelfs vervalsingen van Broods werk; alles zal bijdragen aan een zo compleet mogelijk beeld van het fenomeen Herman Brood. Lola: “Mijn vader zei altijd: ”ik spaar geen geld, ik spaar mooie momenten“. En dat is nou net wat ik hoop terug te horen en zien via de verhalen van die mensen die mijn vader hebben ontmoet. Dus deel jouw leuke, mooie, gekke of ontroerende momenten via: www.facebook.com/lolazoektbrood.” Lola wil zo veel mogelijk door Nederland

• Haring Harrie

Hallo Lola

Ik ben al jaren fan van je vader sinds dat ik een jaar of 16 was. Ik ben nu 52. Ik denk dat ik hem een kleine honderd keer heb zien optreden . Elke concert beleefde ik als een roes. Grandioos en onevennaarbaar. Wat heb ik genoten van al die mooie concerten !!!!

In 1984 heb ik een sound check in Noord Scharwoude in de Koog van de Band gemaakt. Ik heb dit op You Tube gezet.

Het is een opname van ongeveer 10 minuten die ik heb terug gebracht naar 6 minuten. Ik heb het orgineel nog thuis op DVD van de soundcheck

http://www.youtube.com/watch?v=fNi6pAVJ9jE

Gr Richard

Op 4 oktober 1984 in Noord Scharwoude

Ik was toen Diskjocy in de Koog en heb alles op die middag gefilmd.

Mooie unieke opnamen van Herman met zijn Bombita,s

Spelen voor een lege zaal waarbij het plezier eraf spat

Gitaar J. Carslberg en David Hollestelle oftewel Junior

Weet alleen niet meer wie de drummer was, Iemand enig idee??

Zijn er mensen die die avond in de Koog geweest zijn en wat weet jij je er nog wat van te herrineren??

De Koog bestaat helaas niet meer net als Herman

Herman RIP

(minder info)

• peter

Drummer was Ad van de Ree kwam bij de Urban Heroes vandaan. leuk filmpje

gr. peter