Jou eerste keer.....

• kickthebucket

John schreef dat vele prikkers hier nog nooit bij een concert van Herman zijn geweest. Dus even een poll of dat ook zo is.

Wanneer was jou eerste en laatste keer?

Mijn eerste keer was op het Heipop festival in bussum in juni 1980.

Herman speelde toen met de “brood band” (Jawa, walrecht en Veen)

De laatste keer was bij de opening van Schiphol plaza volgens mij in 2000 0f 2001.

Herman deed toen een paar nummers van zijn bigband vanuit een rolstoel.

Ik was daar toevallig om een Ierse vriend van me op het vliegtuig te zetten.

De exacte datum en het exacte jaar weet ik niet meer.

helaas ben ik IDD nooit bij Kamikaze geweest begin 1986.

Ik heb er wel de studio demo's van.

Nog meer helaas, dat ik Herman nooit in de glorie dagen in het eggie heb mogen zien. Ik was toendertijd gewoon te jong om daar naar toe te gaan.

Ik mag mezelf gelukkig prijzen, dat ik herman vaak live heb mogen aanschouwen.

Maar het is natuurlijk nooit genoeg!

Volgens mij heeft John het over het selecte groepje over Ed uit Woerden en Marcel uit Pijnacker. (maar dat kan ik mis hebben)

• Marita

Rob, jouwwwww is met een w, grappig die fout maak ik ook altijd..

Ik dacht eerst even dat het over iets anders ging, maar goed de eerste keer naar een optreden van ons aller Broodke..

Het was denk ik ‘75 of ’76 in café Siepel in Son, ik weet nog dat ik hem goed vond, maar was zo stoned als een .. garnaal ( dan maar) . Later nog wel eens daar gezien , en in '79 op een feestje totaal gegrepen door zijn stem, een multidimensionale ervaring, wauw .. er bestaat iemand in Nederland die op dezelfde wave zit als ik, fantastisch…

Sindsdien singles en elpees gekocht, naar Amsterdam verhuisd, hem zien optreden in Paradiso, Stip, Fizz, vond trouwens de optredens altijd wat tegenvallen, omdat hij zo inzichzelf scheen, ik verwachtte kontakt, en hij zat zo op zijn eigen trip, dat gevoel had ik dan naderhand, maar okee, wel zijn foto boven mijn bed op 3-hoog achterkamer, en hem weleens tegengekomen in de stad..

Ene cd wel veel beter dan de andere, vond ik, maar de man zelf… altijd geweldig gevonden, zijn lach, zijn stem, zijn uitspraken, legendarisch gewoon, en ja, "ik deug' zei hij, en zo was het.

Thanks for asking,

Groetjes, Marita

en de bus.. ja die heb ik ook gemist ja

• Christel

mijn eerste broodconcert 1990in Deventer burgerweeshuis.

Gelijk besmet.laatste keer was helaas zonder Herman maar wel de WR.

juni 2004 in Zwolle.

• Hupie

M'n eerste keer was volgens mij in Groesbeek zo rond ‘78. M’n laatste was in Nijmegen in 't thema van de “Marlboro flashback ” waarin Herman “ the Voice ” vertolkte. Van de meeste optredens waar ik geweest ben heb ik de tourposters weten te bemachtigen inclusief de filmposter van Cha Cha….. !

• pablo

“De Boerderij” in Deurne: de kerstweek van 1977 op vrijdag avond gaf eerst Ernst Jansz een “petconcert” (Ging hij echt nog met de pet rond!!) 2 dagen later Gruppo Sportivo en weer 2 dagen later Herman Brood.

• Rosalynn

Mijn eerste keer was op vlietpop!

Paps weet vast nog wel in welk jaar dat was ;-)

Ik was in ieder geval nog heel jong………

• kickthebucket

Ja Rose ik zie nog steeds je beteuterde gezicht, toen die Metal band eerder op de dag aan het rammen waren. Waarom schreeuwt die meneer zo, vroeg je!

Mijn antwoord was “waarschijnlijk is die meneer heel boos op de wereld”

Nu nog, als we een schreeuwerige band horen of zien, zeggen we tegen elkaar “die meneer is boos”

• Jan

Mijn eerste keer was in ongeveer 1980 in Musis Sacrum in Arnhem, er waren drie bands, Gitane, nog iets en Herman als hoofdact, vond het ook meteen geweldig en bem daarna nog ontelbare keren geweest.

De leukste en meest ontspannen waren in de jaren "90 in Maar Boven in Amsterdam waar Herman ELKE dinsdagavond speelde in jamsessies die werden gehouden met geweldige gasten, Candy, zusjes Kleman en zeer veel oud Wild Romance leden, leuke sfeer en nooit heel erg druk..

jan

• Sleepin' Bird

Jeetje, eerste keer was in ‘80 of ’81 in het Zuiderpark in Den Haag. Ik was nog heel jong (13 of 14) dus ik weet niet meer precies welk jaar het was. De laatste keer was op het North Sea Jazzfestival in 1999 met de Big Band.

Franka

• johan

John,ook voor mij is het al een tijdje geleden.

Ik denk 1980,tijdens een popfestival in Udenhout was het geloof ik.

Alles werd aan elkaar geouwehoerd door ons allerbekend Sjefke van Oekel(machtig mooi was die man)

Ik weet verder niet meer welke bands er verder nog waren,als iemand het weet mag ie het zeggen.

En de laatste keer John was in 013 in Tilburg met zijn Big Band,ik meen dat het in 2000 is geweest.

En John,tussen deze jaartallen in ben ik ook nog wel een aaaaaaaaaaaaaaantal keertjes geweest,sterker nog ook wel eens 3 keer in een week.

Dus ook ik heb geen idee waar jij het over hebt.

Groetjes Johan (uit het zuiden des lands)