Jou eerste keer.....

• kickthebucket

In de 013 hangt een prachtige foto van dat concert!

Ik heb die foto zelf ook thuis hangen

Een klein maar niet onbelangrijk detail is, dat Herman tijdens dat concert de schoenen aan had, die hij ook aan had in zijn kist.

• @ldo

Vaste prikkers….

De eerste keer was in 1978 in de Kolk in Assen. (CHA CHA was net uit. en de Breedbekkikkers stonden ook in de top weetikveel met: “Maak van u scheet”….)

De week ervoor had ik Sweet d' Buster gezien. Ik kende hun niet zo goed maar wist, dat ze “Still believe” hadden geschreven. De week ervoor snel hun live LP “GIGS” gehaald…….“De Busters” klonken meer zoals op hun live LP dan de Wild Romance…vond ik toen. Niet wetende dat CHA CHA toen ook gewoon in de studio .(wel met publiek)was opgenomen.Daarna in '79 nog een keer tijdens het PLUPOP festival in Winsum….Nina Hagen kwam die dag niet mee ( ze waren in die tijd aan het filmen voor CHA CHA ) Herman werd het hele optreden bespuugd door punkers….echt wel vies.

Ze hadden volgens mij het hele CHA CHA filmpakket geboekt daar in Winsum….want buiten Herman speelden daar o.a ook: Phoney & the Hardcore, White Honey, en the Houseband…. De jaren daarna alle bezettingen van de Wild Romance meerdere keren gezien.(wanneer ze in de buurt van Drenthe en Groningen kwamen ……natuurlijk ieder jaar Huize maas.) Heb eigenlijk alleen de periode 1983 gemist (met bassist Rene’Lopez)…Speelde de Wild Romance ook meer bij onze oosterburen geloof ik……Wanneer de Wild Romance eind jaren 90 in Assen speelden, mocht ik met mijn bandje het voorprogramma verzorgen (1998 was de laatste keer) wat natuurlijk een hele eer was…….Heb Herman & the Wild Romance ,in die pak weg 25 jaar, echt heeeeel vaak gezien (tel kwijt)….maarrrrrr het is natuurlijk altijd te weinig…… is wel achteraf gelul natuurlijk……Heb het gelukkig allemaal mee mogen maken……..mis het wel by the way…..

Gr. Aldo

• johan

Nog een klein detail is dat Herman die avond behoorlijke problemen had met een kop grotere en zeer lekkere blondine.

Waarover……………….de echte Broodkenner mag het zeggen.

Groetjes Johan.

• inky

Ik lees wel altijd jullie reacties maar heb nog nooit gereageerd. Mijn eerste x was toen ik een jaar of 14 was, in 1980/81 in het Kasteel in Alphen aan den Rijn. Ik mocht van mijn ouders nog niet uit maar wel naar een optreden van mijn grote idool Herman. Ik ben nog heel vaak geweest. Hij stond op een gegeven moment elk jaar op 1 januari in het Kasteel. De laatste x daar was in 1998. Maar dat was niet het laatste optreden dat ik van 'm gezien heb. Nog in 1999 met de BigBand in Zaandam.En nog ergens. Ik mis hem en de WR en de hele sfeer eromheen verschrikkelijk!

• Johan de Champs

Ik weet niet meer precies wanneer maar het waren er best wel veel……Ik heb 3x met Herman een nummertje op de toetsen mogen meespelen………in Bloemendaal speelde hij toen op een Roland U20 die ik toevallig zelf ook had dus dat kwam mooi uit….hehehe.

Ik heb hem ook nog op mijn nek genomen door het water van de podiumgracht in het Openluchttheater van Bloemendaal. Maar ik heb daar geen foto''s van? Erzijn van dat tafereel zeker veel foto's genomen. HEEFT IEMAND FOTO'S VAN BLOEMENDAAL????

Ik zou zo graag foto's hebben dat ik achter de piano sta met Herman (ik dacht Haarlem, Ijmuiden zeker en Bloemendaal dan). Maar van dat water was echt lachen…aub foto's……..

groetjes, Johan

www.airbrushpainting.nl

• Paulien

Hey Inky,

De rock 'n roll in nederland is zeker niet meer wat het geweest is, helaas!

De sfeer zit er wel in bij de Paris Dandies, band met Dany Lademacher, Ivo Severijns, Dirk Vermeij en Ramon Rambeaux.

Tuurlijk, tis geen Herman en dat zal het nooit worden, hoeft ook niet, hier zit het muziekhart ook op de goeie plek. Als je een keer zelf wil komen oordelen, kijk dan even op de site van Dany (www.danylademacher.com) voor de komende optredens.

Groet,

Paulien

• Inky

Bedankt! Ik ga er zeker een keer kijken. Wil ook graag naar Powerplay want Jan van der Meij is ook weer begonnen met optreden. Maar eerst CHACHA as zaterdag! Groetjes.